Jag ger er min morgon jag ger er min dag.

Jag ger er min morgon jag ger er min dag.
Mannen i mitt liv. Foto Mikaela Sedin

tisdag 28 juni 2011

Bangkock

Efter 14 varma härligt lata dagar i Kho Chang har vi nu kommit fram till Bankock. Här är vi på tåget från flygplatsen in till hotellet. Det gick jätte bra att åka tåg, men vi hade ju packning att släpa på.


Uppe på taket på hotellet. 20 våningar upp, var inte det högsta hotellet men det räckte.

Utsikten var enorm, Man såg över hela Bankock


En av dagarna vi var och shoppade stötte vi ihop med den här killen. Vi fråga om han ville följa med på en öl, men han hade fullt upp sa han !

Resultatet av shoppingen. Nästa gång blir det en större resväska och plånbok !



Den här "udda" restaurangen var vi på när Anders fyllde år. Man gick och "handlade" det man ville äta, det gick med en personal som packade ner och gav råd och tips, man betalade och sen gick dom med till bordet.
Där fick man berätta hur man ville ha varje ingrediens tillred, vad som var förrätt m.m sedan tog dom maten till köket som låg vid ingången och öppet ut mot vägen. Rätterna kom sen in en efter en och personalen hällde upp vinet och ölen och skar upp maten så det bara var att ta för sig. För fiskarna var ju hela.

I väntan på maten


   
Ja, det var lite om min resa i Thailand


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar