Jag ger er min morgon jag ger er min dag.

Jag ger er min morgon jag ger er min dag.
Mannen i mitt liv. Foto Mikaela Sedin

lördag 10 juli 2010

Skog Dalarna




Fy fan va jag e bra, Jag har kört från Södertälje till Skog i Dalarna alldeles själv utan GPS. Det gick super bra, förutom en usel mottagning på radion, så jag fick sjunga själv bitvis. När jag kom hit fick jag hämta upp ett gäng charmiga distingerade gentlemän som varit i Skog-en och avnjutit P-floyd. När jag packat in i stugan där jag skulle bo hade grabbarna serverat en jordgubbsdrink på kava och jordgubbschampange, mmm gott. Solen gick upp och fåglarna kvittrade innan vi gick och la oss .
Idag va vi o handla. När vi kom hem blev jag beordrad att sitta i hammocken och bara vara. Mycket t trevligt, medans karlarna stökade i köket. Jag blev serverad en vin drink. ja vad gör man? bara att lyda order.

Nu e det rosa Champagne och mys en stund innan maten e klar. Prochotta, tomater o mossarella och medelhavs sallad. Till varmrätt blir det salvia marrinerade karrekotletter med ungspotatis med rosmarin och färsk vitlök.




Ivan vid grillen. Goa gubbar.

Senare bar det av till Ladan i Skog för att avnjuta P- Floyd. Vi satt och drack vin och åt jordgubbar och pratade mer eller mindre allvar.

Och sen var det flyg uppvisning med propellerplan, så häftigt


Sen var det konsert halva natten det va så bra. Tack grabbarna för att jag fick följa med. Det var så trevligt och härligt att bli bortskämd på det visset som jag blev. Kan tänka mig att följa med fler gånger om jag får.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar