Jag ger er min morgon jag ger er min dag.

Jag ger er min morgon jag ger er min dag.
Mannen i mitt liv. Foto Mikaela Sedin

lördag 7 januari 2012

2011

En promenad vid vattnet
2011 firades in hos mig
 Lotta, Johan och Anders firade in 2011 med mig, det var en mycket trevlig kväll med god mat, vin och så Champagne förstås. Det blev mycket prat och planerande om årets alla händelser! Bl.a Thailand och P-floyd i Dalarna, ja mycket trevligt och roligt hade vi att se fram emot :)

Vintern fortsatte hålla sitt grepp om Sverige, massa snö och kallt. Det höll i sig länge.

Jag på en härlig promenad i vintesolen
 Så blev det då äntligen April och dax för resan till Thailand. Vi åkte med Thai air. Mycket bra resa var det. Kabin personalen var så fina och trevliga, god mat och drinkar och vin till maten ingick. 
En av flygvärdinnorna
Båtresan över till Kho Chang
 Vi landade i Bangkok och därifrån flög vi ett litet propeller plan ner till Tratt, därifrån tog man sig med bil och båt över till Kho Chang
Jätte god mat på Mamas

Utsikten från hotellet i Bangkok
 Efter 14 Lata glada dagar i Kho chang flög vi tillbaka till Bangkok. Där fortsatte trevligheterna med god mat och dryck och det vi åkte dit för.....shopping!!!!
Dalarna
Hemma igen så var det ju vår härligt!!! Och en liten resa till Dalarna med Rosy blev det då.

Midsommar hos Maria med familj

Mycket Champagne blev det det här året kan jag säga

 Och naturligtvis P-floyd i Skog hos bästa Kaj blev det med. Det var som vanligt. Vi "flickor" sitter i solstolarna och blir serverade drinkar och mat. Mmmm Kan man ha det bättre ?! Nä knappast.
Grillning i Märsta och goa Ulrika och Niklas


 En hel del Mys med Emelie i Strängnäs. Här är vi inne i Strängnäs och leker i lekparken och äter glass.
Stockholm med Bästa Lotta
 Blev ett par resor upp till Stockholm och strosa, tyvärr för få eftersom det var mycket med hundarna detta år med valpar och så.
Fika med ungar och mamma på Åshöjdsvägen en skön höstdag

Trattisar
 Första gången i hela mitt liv som jag plockat kantareller blev 2011! Och massor blev det! Och gott att steka och ha på mackorna, mmm
 Nu börjar herr frost komma men det var en underbar höst tyckte jag ialf.
 Denna lilla kille blev resultatet av tjuvparningen som vi med all medel försökte undvika, men han ville komma till denna värd och trots abortpiller och typ 5%  chans att det misslyckas så överlevde han. Vi kallade honom Miccro för han var ju så liten ju.
Han blev långhårig och är likt sin pappa Bowser. Han flyttade hem i från 9 veckor gammal och har det jätte bra.

Jag sålde senare även min älskade Yoshi :(   Men jag hann ju inte med dom allihopa och han är hos Bella som jobbar på hunddagis nära där jag bor och han har det bra han med så det känns som det var det bästa jag kunde göra för honom och jag kan ju springa på honom lite då och då  :) Huvud saken att dom har det bra mina älskade killar.





Ja i det stora hela var det ett ganska bra år. Men det hände även jobbiga saker som att min älskade Systers man fick lymfom, Cancer i lymf körtlarna. En chock för oss alla inte minst för dom. Han gick på behandlingar och nu är det bra. Inget som pågår och nu håller vi tummarna för att det fortsätter så. Hans kära pappa Lasse som haft cancer i många år blev sämre under året och lämnade oss. 
Min goa kamrat Kerstin har fått bröst cancer och slutar året med att opereras. Det är en elakartad men vi håller tummarna även för henne att det ska gå bra. Mina bästa vänner Susanne och Pierre drabbas hårt när deras dotter får en hjärnblödning dagen innan Nyårsafton, endast 21 år gammal. Men det verkar som det kommer gå bra det med :) Men ändå förändras livet även för dom nu. Och några dygn av hopp och förtvivlan blev det. Nu är det bara hopp om god bättring för alla mina underbara vänner som drabbats så hårt.
Och mina problem som drabbade mig i slutet av året blev inte så svåra eller stora men jag mår ändå inte bra av att det hände det som händer mig nu. Men det kommer bli bra. Inget ont som inte har något gott med sig säger dom ju. Så nu tar vi nya tag.

Gott nytt År

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar