Jag ger er min morgon jag ger er min dag.

Jag ger er min morgon jag ger er min dag.
Mannen i mitt liv. Foto Mikaela Sedin

onsdag 9 september 2009

Idag har jag varit med jobbet på utbildning om konflikthantering hela dagen. Det var en bra dag, ska på det imorgon med.
När jag kom hem kom min näst äldsta dotter och hennes pojkvän Niklas hit. Vi åt middag, Caroline och hennes pojkvän Matheus var också hemma. Det är trevligt när dom kommer förbi, Ulrika bor i Märsta så henne ser man inte så ofta. Nu e jag lite nervös, för dom åker motorcykel hem.


Rörig och åter rörigt, men så får det väll vara när man flyttar om ca en vecka.
I morgon ska jag fika med min goda vän Susanne. Ser jag fram emot. Susanne lärde jag känna för 25 år sen och sen dess har hon varit min allra bästa vän. Vi fick våra fyra barn nästan samtidigt så vi var mamma lediga tillsammans vi umgicks väldigt ofta, ibland åt vi både lunchmiddag och natt macka tillsammans med alla barn och gubbarna. Tyvärr blev det lite mer sällan när barnen blev större, Men jag tror det blev så för att vi började jobba och det va mycket med läxor, föräldramöten, skjuts till och från aktiviteter och sånt.
Men det ska vi nog ändra på nu när alla barn är nästan vuxna och vi kan göra vad vi vill, Nästan i alla fall.

Ibland kan jag sakna tiden när barnen var små, trot om ni vill, men det gör jag.
Samtidigt känns det skönt att få sin egen tid nu. Så alla ni med små barn, ta vara på den, det känns jobbigt ibland, men den tiden går så fort, försök att njuta av den. Och våga be om hjälp och barnvakt för att få eran tid som vuxna.
Sen kommer livets efter rätt BARNBARN.

Kram och godnatt

2 kommentarer:

  1. jaa du. Tiden går så fort.Försöker verkligen ta vara påvarje sekund. Vill va nära emelie hela tiden för snart vill hon inte veta av en ;)
    Snart har du ju massa barnbarn att ta hand om. Du kommer alsrig bli ensam iaf:)
    Och alltid älskad<3

    SvaraRadera
  2. Det är som ett hjul som går runt, runt..Det är bara det att hjulet snurrar fortare och fortare för varje år.. och barnen blir till barnbarn, som sen blir barnbarnsbarn.. o sen.. NEj nu stoppar vi och skaffar oss egna liv och kurser och partaj och... ;)

    För nu är det vår tid IGEN!!

    Stora Kraamen till dig ifrån Sanne!!

    SvaraRadera