Jag ger er min morgon jag ger er min dag.

Jag ger er min morgon jag ger er min dag.
Mannen i mitt liv. Foto Mikaela Sedin

tisdag 16 november 2010

Hundliv



Mina monster.

Idag när jag skulle söka lite info om valpar hamnade jag på en sida om att rädda en hund från avlivning. Hon skulle avlivas för att hon vaktat sina valpar mot en hotfull man. Men hallå har hundar ingen rätt att försvara sig. En hund blev så glad när en kille skulle hälsa på henne så hon slog upp läppen på honom med skallen, han polisanmäler händelsen och säger att hunden hoppade på honom för att få ersättning troligtvis. Nä fram för rättegångar för hundarna med. Vid några tillfällen när jag varit ute med mina hundar har ungar betätt sig hotfullt mot dom och om dom då blir skrämda och hoppar upp eller ngt ska då hunden avlivas?? Vad e det för dj... sätt. När jag hade Chanel kom en skolklass mot oss, en av killarna gjorde ett utfall mot henne och skällde som en hund, Jag va som tur var med där och lyckades hålla henne när hon hoppade mot honom. Nu reagerade hon inte med att bli rädd och försvara sig utan trodde nog att han skulle hälsa eller ngt, men tänk er om hon blivit rädd att han skulle ge sig på henne eller mig och hon skulle försvara sig. Ja, då vet vi inte om hon levt i dag. Senast i går gjorde en unge samma sak mot Bowser, och han skuttar mot honom och låter arg för han blev rädd. Nu e han ju så liten men ändå- Jag skällde på ungen som bara skrattade och flinade. Va fan e det med dom. Tycker poliserna själva att det e rätt att avliva en hund som blivit hotad så.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar