Jag ger er min morgon jag ger er min dag.

Jag ger er min morgon jag ger er min dag.
Mannen i mitt liv. Foto Mikaela Sedin

torsdag 4 november 2010

varför e all så emot att man skaffar valpar av blandras ? Man blir ju både ledsen och arg när man läser alla hundsidor och man förbannas för att man "låter" sin tik bli dräktig Hur man kan vara så elak och låta tiken gå igenom detta. Kan inte på minna mig om att man pratat så tidigare. -Visst jag kan förstå att folk tycker att man ska ha kontroll och så.Man ska vell inte skaffa valpar hur som Men om man nu vill ha valpar då !? Oavsett så är det upp till mig som ägare och sen om jag ber om råd eller så så ska jag behöva ta emot skit från folk som tror att dom är något för att dom har ren rasig hundar som kanske får rosätter på utställningar och för att dom har fina stam tavlor. Men jag älskar mina hundar även om jag inte ställer ut dom eller ger dom gåslever till frukost. ( Dessutom så plågas Gåsarna för att vi ska kunna njuta av deras lever`) Tänker mig att det är samma sak som när folk har åsikter om huruvida vi människor skaffar barn. Det är tyvärr inte lika stor kontroll på.
Hur som, nu e min tik dräcktig och nu väntar vi med spänning och oro på dessa varelser. Och jag ser fram emot dessa valpar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar