Jag ger er min morgon jag ger er min dag.

Jag ger er min morgon jag ger er min dag.
Mannen i mitt liv. Foto Mikaela Sedin

torsdag 9 september 2010

En plats för avkoppling

Här är då denna fantastiska
plats, Glyåkojan, utan el, rinnande vatten och avlopp.

Här fanns tid för
återhämtning. mitt ute i skogen. Här hör man ingen trafik och inga störande grannar. Förutom Bowser eller Tarzan som numera är hans andra namn, pga att han jagade både mördar älgar och STORA fladdermöss och vanliga skogsmöss.
Det här är Anni och Perre, trollmor och trollfar som bor här i skogen så ofta dom bara kan, vinter som sommar. Tack snälla ni för några underbara dagar i ert paradis i Glyå. Här kunde man verkligen koppla av. Allt va bara så underbart. Och tack Anders som tog mig med hit. Det va precis vad jag behövde.



Och här sitter två goa gubbar i slogboden. Här bjöds det på Champang, god mat och vin. Maten tillagades på öppen eld. Ja, potatisen tillagades i ugnen.



Men ute satt vi halva natten. Och snackade skit. Nu vet jag att det ryktas om att jag rasade ut ur boden pga groggen, men jag vill faktiskt säga att kanten ner till de ojämna naturstenarna va hög och jag trampade snett. Sen att dom hade staplat massa tegelstenar intill som jag rasade in i kunde ju inte jag hjälpa, och så här såg skadorna ut...









Här är "tvagningsrummet" och bastun. Det va helt ok att tvätta sig här och sen ta en bastu. Värsta lyxen. Till och med att gå på utedasset va mysigt. Det va så mysigt inrätt. Men det va mörkt. Vid ett tillfälla såg jag inte att Tuva följt med in så hon blev instängd där :-( lilla gumman. Det tog tyvärr en stund innan vi upptäckte det.

Här kommer lite blandade bilder, titta och njut. äsch jag får lägga upp bilder senare det strular som vanligt.

1 kommentar:

  1. Hihi..jad du vännen..tänk vad det finns mycket att skylla på ;) ..jag har också varit med om för korta trappsteg och liknande i mina dagar!

    Ser ut att vara ett underbart ställe..tänk att det finns sådana nu..ingen el..eller vatten..

    ha det gottis!! Kram sanne!!

    SvaraRadera