Jag ger er min morgon jag ger er min dag.

Jag ger er min morgon jag ger er min dag.
Mannen i mitt liv. Foto Mikaela Sedin

lördag 18 september 2010

Rom

Ja, från det ena till det andra. Har varit i den fantastiska staden Rom. Jag är ju inte speciellt intresserad av historia, visst det kan vara spännande. Men Rom va fantastiskt, vackra byggnader, man kunde nästan höra och känna allt som hänt på vissa platser.

Coluseum är en speciellplats. Här satt vi länge och funderade på vad som hände här. Man kunde nästan höra hästar och männen som slogs och våndades här. Man kännde dofterna av dom. Ja, så va det nästan.

Och varmt var det ca. 35 gr. Så vatten i skuggan va på sin plats.

Här ser man Coluseum och massor av utgrävningar dom höll på med uppe från

Comlesso del Vittoriano.

Här gottar vi till det på Hotellrummet med Mozzarella, skinka, körsbärstomater och vin. Hotellet va fint. Litet rum men mysigt. Utsikt mot bakgården där man hängde ut tvätt genom fönstren på linor. Lite mysigt faktiskt, även städ matreal, så som balja, skurborste o trasor hängde här.

Vi åt och drack mycket gott. Öl, vin, Bubbel, Och Glass. Glassen va fantastiskt god och kaffet !!!



Vi gick massor, flera mil om dagen tror jag, men oj vad vi fick se mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar