Jag ger er min morgon jag ger er min dag.

Jag ger er min morgon jag ger er min dag.
Mannen i mitt liv. Foto Mikaela Sedin

fredag 6 september 2013

Lyssnar på boken "konsten att vara kvinna". Ja den e ganska bra, än så länge har jag inte skrattat högt! Och nu nu pratar dom sex och vaxning m.m Ja man känner igen sig lite :)
Jag är ganska stolt över mig själv! Jag har tagit ett beslut som tog mig ett halvt år att verkligen ta steget! Ett halvår av mitt liv har jag mått dåligt och gråtit var och varannan dag.
Men nu är det slut med det. Visst alla dagar har inte varit dåliga, det va dagar som var fantastiska då allt var så där som jag ville att det alltid skulle vara. Men inget ont som inte har något gott med sig! 
Jag har gott ner 8 kg och när jag tittar i spegeln och ser att magen är mindre och tror att låren blivit mindre med :) Ja när jag stod där i dag med fina underkläder kände jag mig fin ja rentav vacker! Ja förutom spindelnäten som sitter på benen då :( Men men dom är där, får jag försöka acceptera! 
Jag belönade mig själv med ett par snygga höst stövlar! Skit snygga tyckte jag! Och vilka fina ben jag fick när jag tog på mig dom till en fin klänning :) Kände mig riktigt riktigt snygg! Men mitt hår min frisyr :( Vad ska jag ta mig till med mitt hår? Vilken frisyr ska jag ha?
   Aptiten är tillbaka, Ja nästan i alla fall :/ ibland får jag inte ner så mycket och ibland hugger det till och tankar och funderingar far genom huvet och ledsenheten kommer :( Men det håller inte i sig, jag kan tänka om och förbi dom! Som Kaj Polack säger "det är bara du själv som kan påverka dina tankar". 



 
 Var ju med Teamet på inspirations dagar i Stockholm för två helger sedan. Det var mycket trevligt och inspirerande, Nu ska jag prova jag ska sälja produkter för forever. Kan dom så ska väll jag med kunna!!!  

Hon har förstått hon med
   
Var ledig ett par dagar och åkte ner till Maria och mina älskade barnbarn. Det är alltid lika mysigt! Jag hämtade dom på dagis och Mollys min när hon såg mig komma skulle jag önskat att jag kunde fångat på bild!
Molly fick tag på moppen och började "städa". Ja det ska börjas i tid!!

Fika paus i höstsolen

Emelie badar, trots att hon tyckte det var jätte kallt

  Vi åkte ju ner till badet för att bada men när vi kom fick vi se att vattnet var alldeles grönt av alger! Och inte bara för att jag misstänkte gift alger utan att Emelie även tyckte det var äckligt! så lät vi bli att bada. Vi gick ut på bryggan och satt och tittade efter fiskar. Vi såg inga :(  Men vi satt där och pratade lite, det var så mysigt i värmen.

Emelie målade i regnbågens färger






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar