Jag ger er min morgon jag ger er min dag.

Jag ger er min morgon jag ger er min dag.
Mannen i mitt liv. Foto Mikaela Sedin

lördag 27 februari 2010

Jaha vad har ni för e idag då ? Jag sitter o funderar på vad jag ska göra för kul idag. Vädret e grått och jag känner mig ganska grå idag. Försökte lägga in en bild men det verkar hopplöst idag. Jag har förresten fått ett nytt jobb, jippi mig. Kan säga att jag nästan blev handplockad, sökte en tjänst som inte fanns som blev en tjänst. Visste ju att dom skulle annställa så småningom. Så nu har jag sagt upp mig från Södertälje och börjar på Huddinge den 1 juni. Känns lite läskigt men samtidigt spännande. Jag har ju varit 10 år på S-tälje. Får ju börja pendla igen, men det e jag ju van vid. Och kan vara värt det med ca 3000 i lönelyft : ) Eller?

Funderar lite på varför jag sitter i den sits jag gör just nu? Hur blev det så här ? Jag som för 10 år sen hoppades på ett förhållande med mycket kärlek äventyr och trevliga stunder med vänner o familj. Resor semestrar . Nu sitter jag oftast ensam på kvällar o helger, jag o Busen, min hund. Någon sa till mig att det e bara du som kan göra något åt det. O det e sant men det e inte alltid lätt. Jag har många goa vänner och ett rikt socialt liv men saknar ändå någon att dela detta med. Förstår ni ?
Gud så trist inlägg ! Nu ska jag duscha göra mig iordning och börja om dagen, gladare roligar. För att sedan ev träffa goa familjen Henningsson i Nykvarn. Spela Wii och äta gott.

1 kommentar:

  1. Halloj!

    Precis Rosel!..Det är du som är dirigenten i ditt liv..du vet vad du vill ha ..det är en bra början..nu måste du lägga upp planerna för HUR det skall bli så!!..Du lyckades bra med mål 1 att byta jobb!..

    Ha en riktigt kul kväll i nykvarn..
    Ut och käka en bit snart??

    Kram vännen min!!
    //Sanne

    SvaraRadera