Jag ger er min morgon jag ger er min dag.

Jag ger er min morgon jag ger er min dag.
Mannen i mitt liv. Foto Mikaela Sedin

lördag 18 maj 2013

Jahaja. Ledig helg igen och fortfarande ingen att dela den med och göra roliga trevliga saker med. En del tycker att jag är konstig som inte gillar ensamheten, bl.a min mor då som levt ensam i snart 30 år! Ja så länge. Hon tycker det är såååå skönt att inte behöva ta hänsyn till någon annan än sig själv. Jo det kan ju vara sant men jag VILL inte vara ensam. Jag vill ha någon att dela vardag och fest med. Visst jag har barn och barnbarnen, många vänner, men dom har ju sitt och sina familjer. Där kan jag ju inte hänga hela tiden!  Blir ibland bara ledsen av att se och höra om hur dom ska göra det och det tillsammans. Inte för att jag missunnar dom det, absolut inte. 
Men jag ska jobba med att uppskatta ensamheten. Och som min läkare på Vidar sa. Du är värd någon som verkligen älskar dig och uppskattar din personlighet, du är en bra och trevlig kvinna. Lär dig att uppskatta dig själv så löser sig resten så småningom. 
Just nu ser jag ett program om människor och deras hundar! Men ibland går det ju till överdrift!  Gå på restaurang med sin hund! För all del men jag föredrar nog en trevlig man eller kvinna faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar