Jag ger er min morgon jag ger er min dag.

Jag ger er min morgon jag ger er min dag.
Mannen i mitt liv. Foto Mikaela Sedin

tisdag 25 mars 2014


Ja ibland undrar man vad som händer i huvudet när man sover!? Har i två nätter haft konstiga drömmar och när jag vaknar känns det som det har hänt!
Härom natten åkte jag till U allt var tillsynes bra. Vi tog Mc.n till något ställe och skulle fika med vänner. Jag gick iväg en stund när jag kom tillbaka satt det vänner på alla platser och det vara fasta bord och stolar så jag kunde inte ta en stol och sätta mig bredvid! Jag blev behandlad som luft :( Fick sätta mig vid ett annat bord  och blev behandlad som luft! ??? Bearbetning 1 !

Bearbetning 2: Jag var på promenad med ett X (barnens pappa) Vi gick vid klaffbron och runt här i stan! Vi gick förbi några båtar och en kiosk! Jag var i ett hus med en vän och vi skulle träffas senare och fika! Träffade sedan henne och hon åt lunch med sina föräldrar och jag blev sur för vi skulle ju ses. Jag fick hennes nyckel och kunde gå i förväg! Jag hade köpt en gammal båt och fick en räkning för någon slags båtskatt på 98000 kr!!!! Som omgående skulle betalas! Jag pratade med J, L man och han sa att om jag böt bank skulle det bli billigare!! C min vän skulle fixa med båten åt mig! 

Jag förstår nog budskapet i båda drömmarna och det som verkar rörigt är klarare i mitt huvud.
Detta med Fikat och Mc turen med U har inget med honom att göra utan var nog en hint av allt som hänt det senaste året! Och kanske rädslan av att historien ska upprepa sig! Man ger sig hän och tror att det ska bli ngt bra och allt blir katastrof ! 

Den senare är min besvikelse på mina vänner som vet att jag ofta sitter ensam sällan hör av sig och undrar vad jag gör om vi ska hitta på ngt eller bjuda in mig till dom! Vet att jag alltid är välkommen till alla om jag frågar, men man vill inte störa dom på helger och så när dom kanske har sin tid tillsammans! Och det skulle kännas bättre om dom hörde av sig mellan varven att höra av sig till dom med!
Och detta med båten och pengar är att jag hade en dröm om en båt till sommaren, den var risig och behövdes fixas i ordning! Hade planerat hur och sett fram emot att få den i sjön och många härliga stunder på sjön i sommar som nu inte blir av! Men har ju mycket annat trevligt att se fram emot nu!
Pengarna har med min ekonomi nu att gör pga min sjukskrivning att göra! Vet ju inte hur jag ska få ihop det då jag i tre fyra månader haft på gränsen hela tiden och denna månad inte får någon lön pga detta! Och F-kassan dröjer ju! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar