Jag ger er min morgon jag ger er min dag.

Jag ger er min morgon jag ger er min dag.
Mannen i mitt liv. Foto Mikaela Sedin

söndag 4 april 2010

Påsk ! Som vanligt känns det som jag jobbar alla såna här helger, när "alla andra" e lediga och har middagar med släkt o vänner. Det hade man ju kunnat haft om man hade jobbat dagtid men nu råkade jag ha lgt natt pass hela helgen, eller hur va det nu? Det var någon som gick in o ändrade efter jag lagt ! Igår långfredag åkte vi till mamma och åt lite, jag o Mikaela. Stora syster Carina va över hit till fastlandet, hon bor ju på Gotland. Det va kul att träffas, men det blir ju sällan så länge hon har ju alla barn och barnbarn med. Nä, jag måste bli bättre på att träffa familjen och vännerna. Dom e ju det viktigaste i det sociala livet man har.



Har funderat på det här med relationer ! När jag träffade B sist så pratade vi om vårat förhållande, har vi ett förhållande? Han svarade "jag har ett förhållande med min granne". Ja, det är ju sant. Man har ju många förhållanden, men jag menade vårat. Så nu vet jag, vi har ett förhållande, men inte ett sånt som jag vill ha med en man. Så e jag singel? Ja, jag kan nog tyda det som det. Hjälp, jag vill inte vara ensam! Men hällre ensam ensam, än två och ensam. Hjälp, igen!!! Ska man ut o ragga igen nu då? Nä, vet nån vad det e jag för "gammal" för. Vart finner man den där mannen man längtar så efter då? Ja inte e det på krogen i alla fall. Tror jag, jag gillar inte att gå på krogen. På dans kursen ? Ja, kanske. Men där verkar ingen vara singel. På jobbet ? Nä, inte här ialf. Kanske på nya jobbet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar