Jag ger er min morgon jag ger er min dag.

Jag ger er min morgon jag ger er min dag.
Mannen i mitt liv. Foto Mikaela Sedin

söndag 25 april 2010

Vardagsstress, fredagsmys, lördag fest, lördags sex, söndags hets. Vardagsstress......


Satt på balkongen o tittade på familjerna som satt ute i lekparken. Tänkte o längtade tillbaka på det tiden, när barnen va små o man hade det där. Man va ldrig ensam, man hade barnen omkring sig, ja man hade vardagen och helgen.

Men nu har man passerat den tiden och man har en ett annat liv nu. När man va mitt i det så längta man ibland efter egen tid. Tänk bara att få en kväll för sig själv att bara få tänka på sig själv o göra precis som jag vill. O nu när man har det saknar man tiden med barnen o den där vardagen .


Nä var sak har sin tid o nu är det min tid, ett nytt kapitel i mitt liv. Min tid, tid för familjen, vänner, barn och barnbarn. Men

när ska man hinna med det när man jobbar heltid?



Nu ska jag ha semester hela maj. Vad det ska bli skönt. Börjar med en vecka i Grekland med Mikaela. Sen ska jag med några arbetskamrater till Marholmarna efter det e det kryssning. Sen börjar jag på nya jobbet, ska bli så spännade o roligt. Hoppas på många nya vänner.


När jag var hos mamma häromdagen hittade jag två små böcker hon hade fått av diakonissan Anita,Håll modet upp och var bussig mot dig själv, med en massa kloka ord. Har läst några o känner igen mycket, om man läser dom känns det som man blir lite stärkt av dom. Här kommer dagens : Lev i nuet. Om du stannar i det förflutna missar du det underbara idag. Kommer att försöka lägga upp ett varje dag. Kram på er










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar