Jag ger er min morgon jag ger er min dag.

Jag ger er min morgon jag ger er min dag.
Mannen i mitt liv. Foto Mikaela Sedin

torsdag 4 juli 2013

Heldag ned Emelie





Idag har jag och Emelie haft en heldag bara hon och jag :-)
Vi var hos moster Caroline och fikade på fm. Sedan åkte vi och hämta moster Mikaela för att äta lite lunch innan vi åkte till Torekälberget.




Hon är i en sån härlig ålder nu min lilla pärla ;) Vi sitter och pratar om ditt och datt! Hon har funderingar om allt möjligt och jag svarar så gått jag kan och hoppas att jag kan föra något vidare om mitt liv och mina erfarenheter av livet. Att berätta om när jag var liten och om när hennes mamma och mostrar var små och hur det var då och vad vi gjorde är riktigt roligt :-)




Gässen var spännande!





Vi tittade på alla djur och lekte i husen, hoppade på höskullen. Emelie var fascinerad av hur dom bodde när mormorsmormor var liten !! Hade man ingen riktig spis och inget bollibumpa?!
Vad gjorde man då?



"Såg det verkligen ut så här när din mormor var liten
?" Ja, Det tror jag! " Det var fint!" Tyckte Emellie.

"Jag ska koka kaffe åt dig Mormor" Vill Du ha bulle till?"  "JA Tack hjärtat det vill jag!"



"Måste bara lägga i lite mer ved så det blir varmt!"

Sen blev det fika och glass innan vi åkte hem för att vänta på mamma Maria. Det var en underbar em med mitt lilla älskade barnbarn :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar