Jag ger er min morgon jag ger er min dag.

Jag ger er min morgon jag ger er min dag.
Mannen i mitt liv. Foto Mikaela Sedin

onsdag 10 juli 2013

Vänskap

Funderat lite på det här med vänskap. Vad är vänskap?? Jag har haft en jobbig tid i mitt liv, både fysiskt och psykiskt. Många av mina vänner har skrivit krya på dig och kramar på FB! Någon har jag kunnat ringa till när som och gråtit och fått pratat av mig och hon har lyssnat och tröstat. min bästa vän har mer än någon annan förstått mig. Ja många brydde sig så, men hur många hörde av sig på annat vis! Jag vet jag är inte så bra på det själv :( Ringer inte så ofta till ändel, bjuder inte hem dom eller så. Och ofta får jag dåligt samvete för det! Men jag hinner inte jobbar kvällar och helger! Är ofta trött när jag äntligen är ledig!
Å andra sidan ringer mina "vänner" inte så ofta till mig heller :( ingen bjuder hem mig på middag en helg eller en vanlig kväll!
Jag läser och ser att dom varit på saker med andra vänner eller så, men aldrig har det hänt att dom ringt och frågat om jag vill följa med! Jag förstår att man inte alltid tar med sig en vän. Men jag undrar vad riktig vänskap står för?
Vet att mina närmaste vänner alltid finns där för mig och ringer jag och behöver så vet jag att dom finns där för mig och det är skönt att veta :)
Dom är som stjärnor! Syns inte alltid men finns där.
Men man önskade ibland att man blev medbjuden på saker dom gör och träffa andra vänner! Bli vän med vänners vänner! Nu lät jag nog bitter och ja lite är jag nog det, sitter här ofta ensam på kvällar och helger, man vill ju inte tränga sig på i deras liv med deras män och vänner så man ringer inte en fredag-lördag och frågar om man får komma.

1 kommentar:

  1. Rosel, jag har läst.
    Egentligen har jag inte vetat så länge att du mått dåligt.
    Jag undrar om det inte är så med alla när vi nu inte är purunga längre men man orkar inte så mycket som förr. Jag pysslar mycket ensam, med en ljudbok i öronen. Jag tänker ofta att jag önskar att jag umgicks mer med vänner, bjöd hem folk men som du säger, kraften och tiden räcker inte till.
    Det du läser på FB att dina vänner gjort en massa trevliga saker, betänk att det är flera människors samlade trevligheter, alla är inte ute på massa saker hela tiden.
    Icke vald ensamhet är hemsk, jag är sämst på det själv, får ångest.
    Hoppas att du snart eller redan mår bättre.
    Kram

    SvaraRadera