Jag ger er min morgon jag ger er min dag.

Jag ger er min morgon jag ger er min dag.
Mannen i mitt liv. Foto Mikaela Sedin

fredag 28 februari 2014

Dagars värde!!

Jag och en mycket god vän satt och pratade om det här med fredagsmys och varför man gör denna reklam! Visst vi har ju alltid firat helger lite extra ända sedan jag var barn! Man fick vara uppe lite längre, vi åt varma mackor och titta på ngn underhållning eller ngn film! På lördagen fick vi godis och drack läsk! Vi åt lite lyxigare mat! 
Åter till diskusionen!! Jag har länge avskytt reklamen "nu blir det fredagsmys"! Tänk så många gånger jag setat där ensam och hatat fredagen och den lediga helgen! Familjer är mediga och myser! Par handlar och planerar sin lediga helg, bjuder hem andra par! Äter och dricker gott! Äter frukost och myser tillsammans!!! Nu lät jag bitter! Ja lite kanske! 
Men mest av allt tänker jag på alla barn som inte kan, har råd eller blir oroliga för det dricks, föräldrarna blir fulla och bråkar! Kanske utsätts dom själva för våld och övergrepp 😢
Sen kom vi att prata om vad lägger vi in i värdet av alla andra dagar! Att se possitivt och leva och göra varja dag till en fest! Vi suckar och nervärderar måndagen, tisdagen e pust och stön, onsdag lite gladare 😀 för snart är det fredag igen!!!

Jag som då jobbar vissa helger har dock tisdags och onsdagsmys! 
Nä bort med denna reklam om fredgsmys 😝



1 kommentar: