Jag ger er min morgon jag ger er min dag.

Jag ger er min morgon jag ger er min dag.
Mannen i mitt liv. Foto Mikaela Sedin

lördag 1 september 2012

Bok tips

"Jag är bara så trött på superdupermorsor, självuppoffring, martyrskap, husfridsknull och falska glättiga fasader. Jag längtar efter verklighet, sårbarhet, och magar med hudbristningar. Efter människor som vågar vara sig själva utan djupa klyftor mellan hur de känner sig och vad de verkligen visar upp. Efter nya Marior som av egen vilja och egen funnen kåthet vågar be sin Josef om helt egoistisk sex när lille jesusbarnet somnat. Mammor är väl också människor, eller? Sårbara. Svaga. Vilda och ömma. Känslor som kommer och går. Tänk om vi skulle våga vara oss själva en stund innan vi dör. Tänk om vi skulle fatta hur jävla vackra vi är.till bildtext
 Jag Har lyssnat på den här boken och den var hur bra som helst; många skratt och "ja, verkligen, så är det eller så var det".

 Nu håller jag på att lyssna på nästa bok, Avig Maria. Den är bra den med. Bara att hon läser själv på sin Värmländska gör den värd att lyssna på.
"Jag tror på förlåtelse. Jag tror på att kärlek är svaret på det mesta. Jag tror att igenkänning och humor ofta är det som förlöser oss. Och när du skrattar känner jag mig inte ensam för jag ser att du är som jag. Jag älskar det som är roligt och sorgligt. Fult och fint. Jag tänker aldrig välja. Ofta har jag blivit kallad överkänslig, men tänk om det är den som kallat mig så som faktiskt är underkänslig?
Gick med i något som heter storytel och det är jätte bra. Särskilt för mig som inte kan sitta eller ligga och läsa, lyssnar på tåget till jobbet.


En hylla i badrummet, den är provisorisk men det får duga så länge.
Ramade in foton på valparna, hade inget bra på Roffe dock :( och Yoshi fick en egen ram
 Hade lite projekt för mig igår, inte helt nöjd med resultaten men får justera det senare, nu vet jag ungefär hur det ska bli ialf. Gör kanske om ramen med mina älskade hundar.


Nä nu tar jag Tuva och Maria och lägger mig. Sov gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar