Jag ger er min morgon jag ger er min dag.

Jag ger er min morgon jag ger er min dag.
Mannen i mitt liv. Foto Mikaela Sedin

söndag 2 september 2012

Kojakt


Förra Söndagen åkte vi och skulle hämta mamma i Nynäshamn. På vägen hem när vi svänger in på Nynäsvägen mot Södertälje så beter sig bilen tre bilar framför oss märkligt. Vid järnvägsviadukten ser vi en ko!!! Hon var stor och på väg upp mot Järnvägsspåret!!! Hon måste stoppas tänkte jag, annars blir hon påkörd :(  Hon klättrade upp i sten röset mot spåret och jag efter. Vi klättrade upp för sten som var stora och vassa inte helt lätt.

Anders ringer Polisen. När jag kommit upp kommer ett tåg!!!!Nej kon kommer bli påkörd, tåget tutar jag väntar på smällen! Phu, ingen smäll, jag hör hur det rasslar i stenarna. Anders har kommit upp på spåret och vi ser kon, jag står en arms längd ifrån henne och pratar med henne då tar hon tre kliv och hon är uppe på spåret, NEJJJ. Anders pratar fortfarande med ngn i telefonen, dom går längst spåret. Jag ser lysen och befarar  att tåget kommer. Men det har stannat, phu. Jag vänder och tråcklar mig igenom stock och sten tillbaka till vägen. Kon har tagit sig ner på motsatta sidan, tillbaka in i hagen :-) Bonden kommer, vi pratar, han måste se över hennes ben för hon har sår på alla fyra efter både vassa stenar och taggtråd. Lilla gumman :(   Men nu var hon tillbaka ialf. Polisen hade stoppat tågtrafiken och kunde nu släppa på den igen. Vi kunde åka hem och jag kunde sova gott. Kunde gott illa. 
Söt Ko

Mitt skadade ben :( Aj















Så här såg mitt ben ut en vecka efter, undrar så hur det gick för kon och hennes ben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar