Jag ger er min morgon jag ger er min dag.

Jag ger er min morgon jag ger er min dag.
Mannen i mitt liv. Foto Mikaela Sedin

söndag 2 september 2012

Vad händer i min hjärna ibland???

Jag måste berätta om en händelse på jobbet! Vi har en intuberad patient som vi gjort munvård på och ska tejpa fast tuben igen. Jag har klippt en bred tejp. Den klipps på ett speciellt sett. Ungefär så här: Den är ca 17 cm lång och 7 cm bred, man klipper tre remsor (fingrar) som är ca 8 * 2 cm långa, beroende på patient. Sitter tuben i vänster mungipa ska remsorna sitta åt höger, den ena på överläppen, en på hakan och en runt tuben. Sitter tuben i höger mungipa blir det då tvärt om. Jag tror att vi ska byta från höger till vänster mungipa och förbereder allt. Sköterskan jag jobbar med tycker inte vi behöver byta sida. Nu till det roliga eller tragiska!!!! 
Jag "men då måste jag gå och klippa en ny tejp"! Sköterskan tittar på mig "men kan vi inte bara vända på tejpen"!!! Jag tittar på henne och vi tok skrattar. Snacka om att få hjärnsläpp!!! Den bjuder jag på. 
För övrigt så måste jag säga att sen jag kom tillbaka från semestern så har det varit riktigt bra dagar på jobbet. Det har varit roligt att jobba, även om det varit ett par tråkigheter. 
Var förresten uppe på helikopterplattan häromdagen och mötte upp dom där, det var spännande att se hur det går till när dom kommer. Och utsikten, lite skakigt för jag gillar ju inte höjder precis.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar