Jag ger er min morgon jag ger er min dag.

Jag ger er min morgon jag ger er min dag.
Mannen i mitt liv. Foto Mikaela Sedin

tisdag 4 september 2012

Dieter

Jag har alltid varit motståndare till bantning, Varför banta och hålla på!? Ät gott och av allt men lagom och rör på dig! Jag är så trött på alla dieter som alla följer och den ena är bättre än den andra.
 Men nu måste jag erkänna att det är dax även för mig!!!! Vågen står nästan på 70 kg!! Vad hände?! Hur blev det så här?!
Kan det bero på att jag inte tänkt mig för !? Rört mig extremt lite på sistone och Dubbel Nougaten!!! Denna djävla Dubbel Nougat!!! Vad?! Kan man inte äta en om dagen??? Till kaffet. Och gärna ett par glas rödvin till maten. En kaka till, en chokladbit till kaffet efter maten, tårta för någon på jobbet fyller ju år eller någon vänlig anhörig som tycker vi gjort ett bra jobb. Och på vägen hem en glass medan man väntar på tåget eller varför inte en Dubbel Nougat har ju inte ätit någon idag! Sen hemma ska bara vila lite på soffan, orkar inte gå den där promenaden som jag borde, tar gärna bilen till och från tåget som jag aldrig kunnat gjort förut efter som jag inte haft någon bil.
Nä det är väll inte konstigt att kilona lagt sig som bomull runt höfterna! Bomull, bomull är rätta ordet för det blir ju så mjukt och sladdrigt det där som lagt sig där! Väger i kg bomull lika mycket som 1 kg bly? Som sagt nu ska det bantas! Nä jag bantar inte jag håller igen, rör mig mera och vipps så ska kilona försvinna! Eller, ja just det jag måste väll röra på mig oxå. Ok, får se hur det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar