Jag ger er min morgon jag ger er min dag.

Jag ger er min morgon jag ger er min dag.
Mannen i mitt liv. Foto Mikaela Sedin

lördag 1 september 2012

 Sorry, nu var det Väldigt länge sen jag skrev. IGEN. Jag kanske ska kalla mig periodare! Kan va så att man skriver på Facebook och när jag har snurrat runt där så orkar jag inte gå hit och skriva vad som hänt. Men nu ska jag försöka skriva lite här igen. 
Vet bara inte vad jag ska skriva om som kan var av intresse! Händer ju inte så mycket i mitt liv och inte e det mycket av vare sig mode eller heminredning att skriva om heller. Men jag skriver väll lite om vad som hänt sen sist ialf.
 Tuva och jag är på en båttur. Solen sken som tur var, så det var riktigt skönt, Tuva var inte så förtjust i båtlivet, men ialf. Hon gör det som matte gör.

 Hon ville ha koll på vart vi åkte ialf så att sitta vi ratten (eller vad det heter på Båt) gav lite uppsikt av vart vi for.
 Någon mer en jag som tyckte det regnade lite väl mycket i sommar!? Men lyckades få fint väder den veckan vi bodde på Hotell Herrvik! Kunde sitta ute och äta frukost men att sitta ute på kvällen var inte tal om :( Det var alldeles för kallt och mycket mygg. Kröp ner i SPAT några gånger, det var super skönt.


 Jobbade lite extra på ASIH för att se hur dom jobbade och det var riktigt roligt. Körde runt i rätt nya bilar och gav vård hemma hos patienter. Det var trevligt och jag blev väl bemött av både kollegor och patienter.
När jag var ledig försökte jag träffa Emelie, tok ungen. Hon blev ju storasyster åt en liten syster så var ju där och försökte hjälpa till lite gran. Nu vart det inte så mycket som jag tänkte eftersom jag jobbade extra oxå. Men lite bus han vi med. Hon e ju så go den ungen.

 Åkte en sväng till Dublin med Lotta och Johan. Johan hade ju fyllt 50 år och fick resan av Lotta. 
Det regnade och var kallt där med :(  Men vi hade trevligt som vanligt! Var på Guinnes och såg hur det går till att brygga detta ölet. Man fick provsmaka och den var faktiskt god. Lotta som inte gillar öl någe vidare tog lite vitt vin emellanåt.

Vi gjorde även ett besök på Jamsons Wiskey tillverkningen, där vi oxå provade olika varianter. Irish Coffie var man ju tvungen att dricka ju. Så efter den dagen var vi lite gladare en vanligt ;)











Dom hade gjort om en kyrka mitt i stan till en PUB. Den var jätte häfftig. Nere i sakristian fanns det jätte fina toaletter och en Nattklubb supermysigt
Mina älskade Barnbarn Emelie och Molly.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar