Jag ger er min morgon jag ger er min dag.

Jag ger er min morgon jag ger er min dag.
Mannen i mitt liv. Foto Mikaela Sedin

onsdag 10 mars 2010






Härligt väder idag med, himlen e blå o solen lyser o värmer underbart skönt, dessutom smälter den all snö.

Helgen som va blev jag för första gången på väldigt länge drabbad av caliciviruset (kräksjuka) Inte roligt att ringa jobbet 1 timme innan man skulle börja jobba : ( Men det e typiskt den, den kommer som skjuten ur en kanon. Går som tur är över ganska snabbt oxå. På Måndagen ringer Maria, då e dom sjuka. Jag åkte ut och tog hem Emelie, Tack snälla Lotta för hjälpen. Fick rå om henne ett helt dygn : ) Jätte mysigt, men det e lite jobb med, jag lyckas röra till det så dant här hemma. Men det e nog för att hon får all uppmärksamhet, och så får det va, det andra får man ta sen.

På em kom en arbetskamrat förbi med en liten Chihuahua tik på 4 år som Heter Tuva vi ska ta hand om några dagar, hennes matte har hamnat på sjukhus. Hon e va jätte rädd och ville inte kissa elle ngt när hon kom, Men det har blivt bättre nu. Det som inte e bra det e att Bowser är svartsjuk och i går började dom slåss, första gången när jag kom in efter att ha varit ute en kort stund o båda blev jätte glada när jag kom in, då surna Busen till när jag klappade Tuva. Sen hade jag spillt mat på golvet som dom gick o åt av (deras torrfoder alltså) då skulle dom ha samma bit. När vi skulle gå o lägga oss tog jag upp Tuva till oss i sängen, det gillade han inte ! Men idag verkar det lite lugnare, dom e lite spännda fortfarande.
Caroline skulle vara här lite pga hundarna, hon kom igår kväll efter jobbet. Jag fick jätte fina påskliljor av henne, vi drack te och titta på Cougar Town. Galen serie, tanter i 40 års kris eller? Sjukt rolig va den ialf. Nu ligger hon här o kräks skitungen. Jag som precis sanerat lägenheten :( Nu får hon nog betala en städfirma som kommer hit o gör det åt mig ; )
Näe dags att ta ut hundarna på en härlig promenad. Sen till Apoteket o fixa hand och yt dess. Det tog slut. Hoppas jag inte blir sjuk igen då ryker all min övertid i karens.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar