Jag ger er min morgon jag ger er min dag.

Jag ger er min morgon jag ger er min dag.
Mannen i mitt liv. Foto Mikaela Sedin

söndag 7 mars 2010






Undrar vart den otäcka bacillen calici kommer ifrån, och hur kan den smitta ner en hel kommun (nästan i alla fall) samtidigt Tycks som alla i min närhet fick den samtidigt i alla fall. Men nu verkar det vara över.


Kan någon ge mig ett råd? Hur gör man som mamma för att stötta ens barn som inte vill bo kvar hemma, har flyttat och sedan inte vill bo ensam ! Vad är det med ungdomarna idag egentligen ? Jag minns när jag slutade gymnasiet, fick fast anställning och störst av allt, en egen lägenhet. Kunde det bli bättre? Få flytta hemifrån, kunna göra som jag ville, lägga mig när jag ville, ja ni vet. Inga föräldrar so la sig i. Tyckte det va så mysigt och roligt att få pyssla hemma, städa byta gardiner, bjuda hem kompisar på ngt att äta och sånt där som inte va möjligt när man bodde hemma. Visst, det e ju inte roligt att sitta ensam på kvällarna, men ibland kan det vara riktigt skönt. Nu har ju alla mina barn, ja inte yngsta, hon e borta va vecka, men dom har flyttat och visst e jag less på att var ensam, det kan vara jätte trist och tråkigt. Ibland känner man sig som man e ensammast i hela värden. Man tar ett glas vin tycker synd om sig själv o kanske gråter en skvätt. Sen känns det bättre, en stund iallafall. För jag har det ju ganska bra, ibland känner jag mig priviligerad att få ha det så här bra. Jag har härliga ungar, ett underbart barnbarn och många goa vänner, som man tyvärr umgås för sällan med, tiden räcker liksom inte till : ( Jag gör i stort sätt precis vad jag vill och känner för.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar