Jag ger er min morgon jag ger er min dag.

Jag ger er min morgon jag ger er min dag.
Mannen i mitt liv. Foto Mikaela Sedin

tisdag 16 mars 2010






Hörde av en kvinna i dag något väldigt klokt. Ungefär så hör sa hon, "Jag tror att jag håller mig så frisk pga att jag alltid försöker vara snäll mot andra, vara ödmjuk, puscha och hjälpa, stötta, inte vara dömmande och sur och otrevlig. Man har alltid igen det, man får på något vis tillbaka om man är det. " Och jag tror faktiskt det stämmer väldigt mycket. För om du e snäll mot andra är dom ju snälla tillbaka om du ler mot någon ute ler dom kanske tillbaka. Och så glad du känner dig och e du glad så mår du ju bra innombords, vilket också gör att du mår bra. Förstå så dåligt du mår av att alltid gå runt och vara sur och arg, och då tror jag risken att du drar på dig sjukdomar är lättare.
Se bara på denna bild ! Om inte den gör en glad och får en att le, ja då vet jag inte !


Ibland när jag går hem från jobbet exempelvis och tycker att det har varit tungt och jobbigt på många sätt, inte bara fysiskt, man kanske känner sig ledsen över någon någon sagt eller så. Då tänker jag på denna goa unge och ler lite för mig själv. Och sen när jag kommer hem och möts av två glada hundar så blir jag glad igen. Jag blir också så himla glad över att alla mina barn och deras respektive vill åka med mig till Gotland fortfarande. Ser verkligen fram emot semestern med dessa underbara ungar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar